Az egészséges élet a tányérodon kezdődik

Az egészséges életmód először a tányérral kezdődik. Azok a nők, akik karcsú alakról, ragyogó arcbőrről, fényes hajról és jobb közérzetről álmodoznak, az étrendjük teljes megváltoztatásával kezdjenek. Ez a cikk elmagyarázza, mi az egészséges táplálkozás. Az étkezés mennyiségét és idejét rendszerezni kell.

Napi ötszöri étkezés a legjobb. Hirtelen éhség esetén érdemes az egészséges nassolnivalót a keze ügyében tartani, zöldség vagy gyümölcs formájában. A legjobb, ha igyekszünk minél többféle ételt enni a nap folyamán. Mindenféle táplálkozási szakértő szerint elsősorban a gabonatermékekre kell összpontosítania. Az állati eredetű termékek azonban nem zárhatók ki.

Ha azonban eddig a karaj volt a vacsora királya, akkor ezen változtatni kellene. A legegészségesebb a sovány csirke, pulyka és strucc. A halat és a tejtermékeket is be kell venni a napi étrendbe. Ha édességről van szó, az igazi ínyenceknek nem kell teljesen lemondaniuk róluk. Elég drasztikusan csökkenteni a számukat.

A zsírok jók vagy rosszak az egészséges alaknak?

Minden zsír rossz? Azt feltételezték, hogy a fogyás legnagyobb ellensége a zsír. Ez mindaddig igaz, amíg a rossz zsírokat állati eredetű zsírok formájában értjük. Vannak azonban jó zsírok, amelyek felgyorsítják a fogyás folyamatát. Ne feledje, a zsírok, akárcsak a kalcium vagy a vas, elengedhetetlenek az életünkhöz.

Hangsúllyal azonban a jó és egészséges zsírokra. Az agy megfelelő működéséhez szükséges. Részt vesz számos vitamin felszívódásában, felelős a bőr és a haj megjelenéséért. Mindenekelőtt a növényi eredetű zsírokat egészséges zsíroknak tekintik.

Tehát telítetlen zsírsavakról beszélünk. Az omega-3 zsírok óriási szenzációt jelentenek az utóbbi időben. Nem ok nélkül. Lehetővé teszik a megfelelő koleszterinszint fenntartását a vérben. Hol kell őket keresni? Növényi olajban – repce- vagy napraforgóolajban, olívaolajban. Érdemes napi étrendünkbe beiktatni a hüvelyeseket vagy a halat is, amelyek a jótékony omega-3 zsírsavak kincstárát jelentik.

Egészséges a sport?

Azt mondják, hogy a sport jót tesz az egészségnek. Ez az igazság újra és újra megismétlődik. De tényleg így van? Igen, de csak akkor, ha bölcsen termesztik. Sajnos a profi sportnak általában nem sok köze van az egészséghez. A sérüléseknek, a doppingszerek szedésének vagy a szervezet lehetőségei határain túlra kényszerítésnek bizony nem sok köze van az egészséghez.

Az amatőr sportnak, amelyet szabadidős formában űznek, elméletileg egészségesnek kell lennie. Ebben az esetben azonban a nem megfelelő termesztés több kárt okozhat, mint hasznot. Az amatőrök körében az egyik leggyakoribb sérülési ok a technikailag nem megfelelő edzés. Ez akkor fordul elő, ha valaki elméleti ismeretek nélkül megy be egy adott tudományágba.

Ekkor még a kocogás is végzetes lehet. Ma már az internet annyi lehetőséget kínál az adott sportág titkainak elsajátítására, hogy vétek nem használni, és kitenni magát felesleges problémáknak. Pedig nagyon kevés kell ahhoz, hogy egészségesek és aktívak legyünk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Previous post Gainers, vagy néhány szó a tápanyagokról
Next post A legjobb kondicionálók tömeghez