Fagyasztott élelmiszerek: egészséges vagy nem?

A zöldségek és gyümölcsök fagyasztása az egyik leghatékonyabb téli tartósítási forma. Vannak azonban, akik attól tartanak, hogy az alacsony hőmérséklet hatására a zöldségek és gyümölcsök visszafordíthatatlanul elveszítik értékes összetevőit. A fagyasztás során viszont minimális a vitamin- vagy bioelemveszteség.

A tulajdonságaik elvesztésének veszélye nélkül lefagyasztható gyümölcsök közé tartoznak a bogyók, például az áfonya, eper, málna, egres, valamint a cseresznye, cseresznye, sárgabarack, őszibarack és szilva. A zöldségfélék közül a karfiol és a brokkoli, a borsó, a kelbimbó és a hüvelyesek fagyasztottak leginkább. Gyakorlatilag minden zöldség alkalmas fagyasztásra, kivéve a főként vizet tartalmazó zöldségeket, például az uborkát vagy a salátát.

Egyes zöldségeket fagyasztás előtt meg kell főzni, ami kis mennyiségű vitamint kimerít. Ezek azonban csak nyomveszteségek. A C-vitamin körülbelül 10%-kal veszít el. Ha lekvárt készítünk, a veszteség akár háromszorosa is lehet. Ezért a fagyasztott élelmiszerek nagyon értékesek, és télen kell hozzá nyúlni, amikor a friss zöldségek felkelthetik aggodalmunkat.

Amikor az étel úgy tesz, mintha egészséges lenne…

A cukor korunk csapdája. A késztermékekben elterjedt, ott is, ahol egyáltalán nem számítanánk rá. Nem csak az édességek vannak tele vele. Szintén sajtok, joghurtok, de akár kész szószok, ketchupok vagy fűszerkeverékek, felvágottak vagy delikátesek is. A cukor az egyik legnagyobb élelmiszer-csalás.

Amikor „fit” vagy „light” feliratú élelmiszert vásárolunk, meg vagyunk győződve arról, hogy alacsony kalóriatartalmú, az étrendnek megfelelő terméket vásárolunk. Közben nagyon gyakran kiderül, hogy a “light” címke csak a termék alacsonyabb zsírtartalmát takarja, megfelelő adag cukorral szépen kompenzálva.

A cukrot színezékek, aromák vagy mesterséges édesítőszerek, köztük a lehető legrosszabb glükóz-fruktóz szirup hozzáadása is kíséri. A sokszor egészségesnek tűnő termékek összetevőit olvasva könnyen beláthatjuk, hogy több szintetikus összetevő található a listán, mint a természetes eredetűek. A legjobb, amit tehetünk, ha nem csábítanak el az egészségesnek tűnő összetevők.

Egy fitt étteremben egészséges ételeket fogyaszthat

Fitt ételek, egészséges ételek és kalóriaszegény harapnivalók – mindez megtalálható a fitt éttermekben. Egyre több van belőlük. Minden városban talál egy éttermet, ahol diétás ételeket szolgálnak fel azok számára, akik törődnek a testükkel. Tökéletes megoldás elfoglalt emberek számára, és kiváló helyettesítője a nagyon egészségtelen gyorsételeknek.

Sajnos ma még mindig divatosabbak a hamburgerbódék, mint a fitt éttermek. Az egészséges táplálkozás iránt azonban egyre nagyobb az érdeklődés, ezért ennek az előnynek néhány éven belül drasztikusan meg kell változnia az egészséges éttermek javára. A fitt éttermek egy kicsit a zöldségdivat folytatásai.

Fontos, hogy az ilyen éttermeket minél gyakrabban használjuk, mert az üzemeltetésük nem olyan kifizetődő. A fitt ételeknek többe kell kerülniük, mint a gyorsételek fogyasztása. Az egészséges ételeket minden nap friss alapanyagokból kell elkészíteni. Másképp nem beszélhetsz egészséges táplálkozásról. Azok számára, akik törődnek a testükkel, de kevés ideje van enni, azoknak az egészséges éttermeket ajánljuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Previous post Hatékony gyakorlatok az ágyéki gerincre – hol kell csinálni?
Next post Mi az egészséges életmód?