Kreatin – mit érdemes tudni ennek a kiegészítőnek a tulajdonságairól?

Jelenleg aki egy kicsit is érdeklődik a sportolás, a táplálékkiegészítés, stb. iránt, az bizonyára hallott már a kreatinról. Egyre népszerűbbek, ezért érdemes egy kicsit többet megtudni erről a kiegészítőről. Érdekes módon a kreatin az egyik legjobban tanulmányozott étrend-kiegészítő a piacon. Ez azt jelenti, hogy minden tulajdonságáról meggyőződhet. Érdemes azonban a legelején kezdeni.

Mi az a kreatin?

A kreatin valójában egy vegyület, és ez béta-metil-guanidin-ecetsav. A kreatin az egyik legnépszerűbb étrend-kiegészítő Lengyelországban és a világon. Már a kreatin elterjedésének kezdetén észrevették, hogy jótékony hatással van a sportolók által elért eredményekre. Ezért ajánlották a fizikailag aktív embereknek, akik természetes módon szeretnék javítani saját eredményeiket.

A kreatin az emberi szervezetben természetes környezetben fordul elő. Főleg az izmokban található, de kis mennyiségben. Ez azt jelenti, hogy a kiegészítésnek köszönhetően szintje emelhető, és ez pozitívan hat a szervezetre. A kreatin három aminosavból áll: argininből, metioninból és glicinből.

Érdemes a legjobb minőségű kreatint beszerezni, ami bizonyított forrásból származik. Különböző ízű kreatinok széles választéka megtalálható az SFD áruház kínálatában.

Melyek a kreatin alapvető funkciói?

Bár sokféle kreatin létezik (pl. monohidrát, malát, stak, citrát), alapvető funkciói lényegében változatlanok maradnak. Különböznek például a felszívódás mértékében. Érdemes tehát egy pillantást vetni arra, hogy a kreatin általában miért felelős, és így megtudhatjuk, miért érdemes kreatint használni.

  • Gátolja a miosztatint – ez egy olyan fehérje, amely megakadályozza az izomszövetek növekedését, ami különösen fontos az edzéssel összefüggésben. Ezenkívül a kreatin növeli az IGF-1 szekrécióját a májban, ami a szervezet növekedési hormon termelésének egyfajta mértéke.
  • Támogatja a szénhidrátok lebontását az izmokban – ami különösen az intenzív edzések során kívánatos. Ennek a funkciónak köszönhetően az izmok intenzív munkája során megnő az energiatartalék a szervezetben.
  • Növeli az izomsejtek hidratáltságát – a kreatinnak köszönhetően lehetséges az izmok megfelelő hidratálása, ami kulcsfontosságú. A nem megfelelően hidratált sejtek nem rendelkeznek megfelelő feldolgozó kapacitással, pl. nőni.

Sőt, a kreatin csökkenti az izmok fájdalmát, és elősegíti a fehérjék megkötődését is. Mindez nagyszerű kiegészítővé teszi, amely számos felhasználási területtel rendelkezik. Különösen akkor, ha az edzés célja a test izomtömegének felépítése.

Miért érdemes kreatint használni?

Ennek egyik fő oka az lehet, hogy alaposan tesztelték. Ennek ellenére érdemes megvizsgálni egyéb előnyeit is, hátha segíthet elérni konkrét edzési céljaidat. Mit érdemes megemlíteni?

  • Az izomtömeg és -erő javítása – az említett fehérjék szintéziséhez kapcsolódik az izmokban, amelyek az izmok alapvető építőkövei. Az erőnlét javulása azonban az izomtömeg természetes növekedéséből adódik.
  • Gyorsabb regeneráció – többek között a kreatin megakadályozza izomsavasító reakciók. Ez azért van, mert olyan tulajdonságokkal rendelkezik, amelyek elősegítik az izmok újjáépítését edzés után.
  • Jobb állóképesség – a kreatin segít újjáépíteni az ATP-t, amely egyszerűen az energiahordozó a szervezetben. Ezáltal a szervezet több energiával rendelkezik, így az edzések hosszabbak és intenzívebbek lehetnek. Érdemes megemlíteni, hogy ez nem vezet fokozott fáradtsághoz stb.

A kreatin hatásának támogatására más tápanyagokat és kiegészítőket is használhat. Ebben az esetben többek között ez is fontos lesz szénhidrát, leucin stb. A még jobb kreatinteljesítményhez szükséges összes készítmény megvásárolható az SFD boltban.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Previous post Az 5 legjobb táplálékkiegészítő az immunitásért
Next post A 8 legjobb étrend-kiegészítő nőknek: melyiket vegye be és mikor?