Milyen aminosavakat érdemes választani az izomtömeg növeléséhez?

Az izomtömeg felépítéséhez az emberi szervezetnek megfelelő mennyiségű különféle tápanyagra van szüksége. Nem titok, hogy valóban javíthatják és felgyorsíthatják az egész folyamatot, mert néhányuk támogatja az edzés utáni izomregenerációt, valamint a szövetek általános fejlődését. Ez a fajta anyag aminosavakat tartalmaz, ezért érdemes ismerni azok tulajdonságait, és tudni, hogy milyen tápanyagokkal pótoljuk hiányukat.

Milyen típusú aminosavak vannak

Az aminosavak általában a fehérjék építőkövei, és gyakorlatilag minden kémiai folyamatban részt vesznek, ami az emberi szervezetben előfordul. Két alapvető csoportra oszthatók – exogén és endogén. Ez utóbbiakat természetesen a szervezet állítja elő. Az előbbit azonban táplálékkal kell ellátni, és ezek között van két további típus is:

  • EAA – az aminosavak között vannak olyanok, amelyek feltétlenül esszenciálisak és táplálékkal is elláthatók. Ahogy sejtheti, keresse ezeket a fehérjében gazdag ételekben, például tojásban, húsban, halban stb. Ha nem tud belőlük elegendő mennyiséget bevinni, nyúljon a megfelelő kiegészítők után. Ezek az aminosavak közé tartozik a metionin, lizin, treonin, fenilanin, leucin, izoleucin, triptofán, valin és hisztidin.
  • BCAA-k – ezek az ún elágazó láncú aminosavak (a név kémiai szerkezetükből származik). A korábbi EAA aminosavak közül a legelágazóbb szerkezetűeket különböztették meg. Ezek a leucin, izoleucin és valin. Érdekes módon ezeket az aminosavakat edzés közben érdemes bevinni, mivel az izmok felszívják őket. Ez azt jelenti, hogy rövid időn belül energiával látják el a szervezetet, mivel az gyorsan elérhető a vérben.

Nehéz fenntartani az összes esszenciális aminosav megfelelő szintjét a szervezetben. Ez azt jelenti, hogy különösen a fizikailag aktív emberek számára a pótlásuk szükségessé válik. Ilyenkor érdemes a legjobb minőségű kiegészítőket választani, amelyek az SFD áruházban megtalálhatóak.

Milyen kondicionálót válasszunk izomtömeg építésekor? – BCAA vs EAA

Mint sok más esetben, az adott helyzettől függ, hogy milyen étrend-kiegészítőre lesz leginkább szükség. Még akkor is, ha az edzési cél ugyanaz – izomtömeg növelés, nem ismert az adott személy étrendje, milyen sportágat edz, mennyit edz, mennyi intenzív edzést stb. Ez azt jelenti, hogy az aminosav-kiegészítők közötti választást meg kell előzni egy konkrét helyzet elemzése, tápanyagok az étrendben stb.

Azonban jelezhető, hogy a BCAA aminosavak nagyobb mértékben hasznosulnak, ha az étrendből hiányzik az értékes fehérje. Az elágazó láncú aminosavakban gazdag tápanyagok segítenek pótolni ennek a tápanyagnak a hiányát. Másrészt az EAA-k közé soroltak univerzálisabbak. Több aminosavat tartalmaznak, hatékonyabban tudnak hatni a szervezetre, biztosítva az izomépítéshez szükséges energiát.

A megfelelő kiegészítésnél nagyon fontos az elfogyasztott termékek minősége és az is, hogy hivatalosan értékesítik-e (biztonsági kérdések). Függetlenül attól, hogy milyen típusú táplálékkiegészítőkre van szüksége, az SFD áruházban minden típusú étrend-kiegészítő széles választéka található, amelyek segítenek elérni bármilyen edzési célt.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Previous post A 8 legjobb étrend-kiegészítő a súlygyarapodáshoz
Next post A 10 legjobb étrend-kiegészítő a fogyáshoz: Amit tudnod kell